Γνωριμία, εξοικείωση και αναγνώριση των συναισθημάτων: Με αφορμή το παραμύθι της Ε, Μουλάκη “Η παλέτα των συναισθημάτων” τα παιδιά αναγνώρισαν τα συναισθήματα που νιώθουμε. Κάρτες με συναισθήματα δόθηκαν στα παιδιά, τα διέκριναν και τα ταξινόμησαν σε ευχάριστα και δυσάρεστα. Έπαιξαν παιχνίδια μνήμης, ψυχοκινητικά, παιχνίδια ρόλων.

Παρουσιάσαμε στα παιδιά τον πίνακα του Χ. Μιρό “Το χαμόγελο των φλεγόμενων φτερών και παρατηρούν ότι το ανθρωπάκι που απεικονίζεται στο έργο δεν έχει πρόσωπο και δεν καταλαβαίνουμε πώς νιώθει. Στη συνέχεια τους μοιράσαμε αντίγραφα και ζωγράφισαν πώς μπορεί να αισθάνεται το ανθρωπάκι.

Μουσική, συναισθήματα και παιχνίδι ρόλων. Ποια μουσική μου προκαλεί χαρά, λύπη, θυμό, φόβο; Κινούμαι ανάλογα με το συναίσθημα που μου προκαλεί κάθε μουσικό έργο ακούω!

Χαρά- λύπη : Τα παιδιά ακούν το παραμύθι “Η μαγική ομπρέλα του Παλιάτσου” όπου ο Παλιάτσος είναι λυπημένος επειδή τα κουδούνια του καπέλου του σταμάτησαν να ηχούν. Μια μαγική ομπρέλα και κάποια λόγια μαγικά θα του αλλάξουν τη ζωή και θα του φέρουν τη χαρά! Δραματοποίηση του παραμυθιού:

‘Έπειτα παιδιά ζωγράφισαν τις δικές τους δημιουργίες για τα συναισθήματα της χαράς και της λύπης και επεξεργάστηκαν με το δικό τους τρόπο ένα εικαστικό έργο:

Φόβος: Διαβάσαμε το παραμύθι ” Η Λελέκα σηκώνει κεφάλι” του Αρματά Ανδρέα. Ζωγραφίσαμε τους φόβους μας…

…και Φτιάξαμε την “Σούπα των φόβων” μας: Η μάγισσα Στρίτζω εμφανίζεται με τη τσουκάλα και με λόγια μαγικά βράζει τους φόβους και τους εξαφανίζει! “Φόβους ρίχνω στο τσουκάλι και χορεύω γύρω γύρω- παίρνω ένα μακρύ κουτάλι και τους φίλους μου τριγύρω. Ρίχνω αλάτι και πιπέρι, τραγουδάμε και γελάμε, θα τους φάω το μεσημέρι, τι ωραία που περνάμε”! Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα ¨Κραυγή” του Edvard Munch με τον δικό μας μοναδικό τρόπο!

Τα παιδιά έγραψαν τις λέξεις των συναισθημάτων στον υπολογιστή, έπαιξαν παιχνίδι σύνθεσης των λέξεων, με πλαστελίνη σχημάτισαν σε κάθε πρόσωπο το αντίστοιχο συναίσθημα και σε εικαστική δημιουργία, εξέφρασαν πότε χαίρονται, λυπούνται, θυμώνουν και φοβούνται!