Το εργαστήριο υλοποιήθηκε σύμφωνα με το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος του WWF Ελλάς με τον ομώνυμο τίτλο, το οποίο αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)

Στη γωνιά της παρεούλας, αναφέρουμε στα παιδιά την έκφραση «είμαστε ό,τι τρώμε» και τα προτρέπουμε να μας πουν τι σημαίνει αυτή η έκφραση. Εφόσον παρατηρούμε μια δυσκολία στην κατανόηση της έκφρασης και της εξήγησής της, συνεχίζουμε ρωτώντας «δηλαδή αν φάω μια ντομάτα, είμαι ντομάτα;». Καταλήγουμε πως αυτό δεν συμβαίνει, αλλά αντίθετα οι τροφές που επιλέγουμε να φάμε μας επηρεάζουν, τόσο στην υγεία, όσο και στη διάθεση και συνολική ευεξία. Πώς γνωρίζουμε όμως ότι αυτά που τρώμε είναι υγιεινά, πόσο υγιεινά είναι και πώς φτάνουν σε εμάς;

Δείχνουμε στα παιδιά «την ιστορία της ντομάτας» και ακολουθεί συζήτηση σχετικά με τα στάδια ανάπτυξης της ντομάτας. Έπειτα, ανακαλύπτουμε ότι ο «φίλος» μας ο Τσέστερ μας έφερε ένα καλάθι. Το περιεχόμενο του καλαθιού κινεί την περιέργεια των μικρών μαθητών/μαθητριών  οι οποίοι χωρίζονται σε ομάδες ώστε να διαπιστώσουν τι περιέχει. Το εν λόγω καλάθι ονομάζεται από τους μαθητές ως «καλάθι του πικ νικ».

Τυφλή Φρούτο-γευσιγνωσία

Έχοντας συγκεντρώσει διάφορα φρούτα, εποχικά και μη, καθώς ζητήσαμε από τους μαθητές μας να φέρουν οποιοδήποτε φρούτο της επιλογής και προτίμησής τους, παίζουμε το παιχνίδι της τυφλής φρούτο-γευσιγνωσίας.

Κάθε μαθητής ξεχωριστά αναλαμβάνει ρόλο γευσιγνώστη με κλειστά μάτια. Η εκπαιδευτικός δίνει από ένα κομμάτι φρούτου στο γευσιγνώστη-μαθητή και του ζητάει να μαντέψει τι φρούτο δοκίμαζε.

«Η πυραμίδα της διατροφής»

Στη γωνιά της παρεούλας παρουσιάζουμε στα παιδιά σε εικόνες την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής και τα προτρέπουμε να δημιουργήσουμε και εμείς στον πίνακα τη δική μας. φτιάχνουμε το σχήμα της και κατηγοριοποιούμε τα τρόφιμα στις ομάδες τους, ζωγραφίζοντάς τα στον πίνακα. Συζητάμε για τη συχνότητα που πρέπει να τρώμε κάθε τροφή και την επίδρασή της στην υγεία μας. Αναφερόμαστε επίσης στη μεσογειακή διατροφή και την σημασία της.

Έπειτα από πρόσκληση επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας διατροφολόγος, μητέρα μιας μαθήτριάς μας, η οποία μας μίλησε για την πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής, για τις τροφές που μας χαρίζουν θρεπτικά συστατικά και κάνουν καλό στην υγεία μας. Επιπλέον μας πρότεινε πολλές επιλογές για ένα υγιεινό σχολικό δεκατιανό. Στη συνέχεια σε τρισδιάστατη πυραμίδα που έφερε η διατροφολόγος τα παιδιά τοποθέτησαν στο κατάλληλ0 επίπεδο τα ομοιώματα των τροφών