«Ένα υγιεινό πιάτο»

Πάνω σε ένα άδειο πιάτο, σε φύλλο χαρτί, οι μαθητές συνέθεσαν ένα πιάτο με υγιεινές τροφές, που τους χαρίζουν θρεπτικά συστατικά και κάνουν καλό στην υγεία τους. Έχουν στη διάθεσή τους πολλά τρόφιμα στο χαρτί, τα οποία πρέπει να κόψουν με ψαλίδι και να κολλήσουν – τοποθετήσουν πάνω στο πιάτο τους! Τι επιλογές έκαναν άραγε;

Ρωτήσαμε τα παιδιά αν έχουν κάποια ιδέα τι μπορούμε να κάνουμε με όλα αυτά τα σκεύη που υπάρχουν μέσα στο καλάθι του Πικνικ! Τα προτρέψαμε να γίνουμε σεφ και να φτιάξουμε μια νόστιμη και υγιεινή συνταγή. Συμφωνήσαμε όλοι να φτιάξουμε υγιεινά μπισκοτάκια, που θα τρώμε στο σπίτι και στο σχολείο, ως μια υγιεινή, σπιτική και χορταστική επιλογή, που έχει λιγότερα συντηρητικά και απαλλάσσει τον πλανήτη από περιττές συσκευασίες!!

Συγκεντρώσαμε όλα τα υλικά, τα δείξαμε στα παιδιά και κάθε παιδί ανέλαβε να προσθέσει ένα από αυτά. Πλάσαμε τα μπισκοτάκια, τα βάλαμε στο φούρνο και τα δοκιμάσαμε στο σπίτι με τη μαμά και τον μπαμπά!!

«Η ιστορία της μπανάνας»

Όσο μεγαλύτερη απόσταση έχει διανύσει η τροφή μας, τόσο μεγαλύτερο το αποτύπωμά της. Προτιμάμε λοιπόν τοπικά προϊόντα και αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα της ιστορίας μας. Αφού παρατηρήσαμε τις εικόνες από την ιστορία της μπανάνας και εξηγήσαμε κάθε μια ξεχωριστά, καλέσαμε τα παιδιά να τις τοποθετήσουν σε σειρά από τη φυτεία ως το πιάτο μας. Σταθήκαμε ιδιαίτερα σε εκείνες που απεικονίζουν τη ρύπανση.

«Παιχνίδια Tutti -Frutti»

Τρώμε φρούτα και λαχανικά στην εποχή τους. Αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα της δραστηριότητας.  Τα εκτός εποχής χρειάζονται, συνήθως, περισσότερη ενέργεια και, πιθανόν, περισσότερα φάρμακα και λιπάσματα για να καλλιεργούνται και να καρπίζουν όλο τον χρόνο. Αντίθετα, τα εποχικά φρούτα και λαχανικά αξιοποιούν τα ωφέλιμα έντομα της εποχής που προστατεύουν τις καλλιέργειες από τα βλαβερά έντομα και τις ασθένειες. Έτσι λοιπόν παρατηρούμε τα φρούτα και τα λαχανικά των καρτών και καταλήγουμε πως βρίσκουμε τα πιο πολλά σε όλες τις εποχές. Κατηγοριοποιούμε κάθε φρούτο και λαχανικό στην εποχή στην οποία ανήκει, παίζοντας ομαδικά με τις κάρτες. Κάθε παιδί που έχει το αντίστοιχο φρούτο/λαχανικό της εποχής το προσθέτει στην ομάδα με φρούτα/λαχανικά της εποχής τους.

«Βρες τι είμαι»

Τις ίδιες κάρτες φρούτων και λαχανικών, τις χρησιμοποιήσαμε για να παίξουμε. Βάζοντας μια κάρτα στο κεφάλι του, κάθε παιδί κάναμε διάφορες ερωτήσεις για το τι φρούτο ή λαχανικό είναι και οι συμμαθητές του το βοήθησαν να καταλάβει και να μαντέψει τι είναι.

«Η Αλφαβήτα της υγιεινής διατροφής»

Έχοντας στη διάθεσή μας διάφορα τρόφιμα από διαφορετικά γράμματα της αλφαβήτου, τα δείξαμε στα παιδιά και συζητήσαμε αρχικά για αυτά. Έπειτα ξεκινήσαμε να γράφουμε κάθε ένα γράμμα με τη σειρά και κολλήσαμε το τρόφιμο που ξεκινά από το συγκεκριμένο γράμμα.

«Δεν πετώ μπουκιές»

Ρωτήσαμε τα παιδιά: «Έχετε πετάξει ποτέ φαγητό; Πόσο συχνά τυχαίνει αυτό; Γιατί συμβαίνει; Είναι επειδή έχει περάσει η ημερομηνία λήξης; Επειδή χορτάσαμε; Άλλοι λόγοι; Μπορείτε να φανταστείτε γιατί είναι πρόβλημα το να πετάμε φαγητό; Έπειτα, δείξαμε στα παιδιά τις κάρτες που απεικονίζουν εναλλακτικές λύσεις για τη σπατάλη των τροφίμων. Κάθε παιδί επέλεξε τη δική του λύση – κάρτα, προκειμένου να μην πατάει το φαγητό του.