Τα παιδιά προσέγγισαν την εκπαιδευτική ρομποτική μέσα από το φαινόμενο του κύκλου του νερού. Αρχικά τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι κατανόησαν τα χαρακτηριστικά ενός ρομπότ και έκαναν τη σύγκριση με το σώμα τους. Μιμήθηκαν τις κοφτές κινήσεις του ρομπότ και τον προσανατολισμό.

Ζωγράφισαν τα δικά τους ρομπότ…

Παρουσιάστηκαν δραστηριότητες προετοιμασίας στους μαθητές πριν από την εισαγωγή προγραμματιστικών παιχνιδιών με το ρομπότ. Τους παρουσιάσαμε ένα επιδαπέδιο πλέγμα εξηγώντας, ότι τα ρομπότ προγραμματίζονται να κινούνται σε διαδρομές ακολουθώντας κάποιο κώδικα. Σχεδιάσαμε μονοπάτια με βέλη, στα οποία τα παιδιά ως ρομπότ κινήθηκαν σύμφωνα με τα βασικά σημεία προσανατολισμού, μπροστά, πίσω, δεξιά και αριστερά. Έπειτα αποτύπωσαν διαδρομές σε πλέγμα σχεδιασμένο σε Α4

Παρουσιάσαμε το ρομποτάκι Beebot και τα παιδιά πειραματίστηκαν για να μάθουν να αναγνωρίζουν τα κουμπιά και την περιγραφή των προγραμμάτων και της κίνησής του . Γνώρισαν τον προσομοιωτή Beebot μέσα από τον υπολογιστή και είδαν τις διαδρομές που μπορεί να κάνει πάνω στο πλέγμα. Με βιωματικό τρόπο μιμήθηκαν τις κινήσεις του.

Στη συνέχεια αφού τα παιδιά εξοικειώθηκαν αρκετά, σε κανονικό πλέγμα (15Χ15) τετραγώνων, τοποθετήσαμε εικόνες που έχουν σχέση με τον κύκλο του νερού: Ήλιος-Εξάτμιση-Συμπύκνωση-Βροχή. Δούλεψαν σε μικρές ομάδες και προγραμμάτισαν το Beebot να κάνει τη διαδρομή ώστε να περάσει με τη σειρά από τις εικόνες που σχηματίζουν τον κύκλο του νερού.