Το εργαστήριο υλοποιήθηκε σύμφωνα με το εκπαιδευτικό υλικό “Οδική Ασφάλεια” της Δρ. Κ. Θεοδοσέλη το οποίο είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Παράλληλα το εργαστήριο συνδυάστηκε με το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που εκπόνησε το νηπιαγωγείο μας με τίτλο: “Με ασφάλεια κυκλοφορώ έχοντας τον Κ.Ο.Κ. πάντα στο μυαλό”.

Συζητώντας με τα παιδιά διερευνήσαμε προηγούμενες γνώσεις για τους φωτεινούς σηματοδότες. Ζωγράφισαν σωστά τους φωτεινούς σηματοδότες για τους οδηγούς και για τους πεζούς (Σταμάτης και Γρηγόρης).

Μαθαίνω τους φωτεινούς σηματοδότες

«Το φανάρι θα μου πει πώς περνώ απέναντι» Παιχνίδι ρόλων – Σταματώ & Ξεκινώ εκτός της τάξης . Ανάγνωση του παραμυθιού «Καλώς τον Κύριο Κ.Ο.Κ». Τα παιδιά κατασκεύασαν και ζωγράφισαν φωτεινούς σηματοδότες

Εικαστική δημιουργία φαναριών
Η λειτουργία των φαναριών
Φ…όπως Φανάρι
Μαθαίνω τους φωτεινούς σηματοδότες

Οι μαθητές σχεδίασαν τη παλάμη τους δίπλα στη δική μας, έκοψαν το περίγραμμα και έφτιαξαν κολλάζ, Αντέγραψαν από τον πίνακα τη φράση “Κράτα με σφιχτά από το χέρι” Μίλησαν για τις προσωπικές εμπειρίες τους σχετικά με τoν τρόπο διέλευσης του δρόμου. Παρατήρησαν φωτογραφίες διαβάσεων και καταλήξαμε ότι περνάμε τις διαβάσεις με βάση τους κανόνες σταματώ, ακούω, κοιτώ, διασχίζω, αντιλαμβάνοντας τις έννοιες αριστερά, δεξιά. Στη συνέχεια με βιωματικό τρόπο περνούν την διαμορφωμένη διάβαση τόσο στον υπαίθριο χώρο της αυλής, όσο και μέσα στην τάξη, ακολουθώντας τους κανόνες

Διασχίζω το δρόμο με ασφάλεια
Πιάνω το χέρι του ενήλικα για να διασχίσω το δρόμο
Κράτα σφιχτά το χέρι
Διασχίζω το δρόμο με ασφάλεια
Διάβαση πεζών
Βιωματική προσέγγιση-Διασχίζω τη διάβαση

Προβάλαμε εγκεκριμένο βίντεο και συζητήσαμε με τα παιδιά πόσο σημαντικό είναι να φοράμε φωτεινά ρούχα σε σκοτεινά σημεία στο δρόμο και ειδικότερα σε συνθήκες ομίχλης ή σκοτεινότητας (ειδικό γιλέκο φωτεινότητας), ώστε να γινόμαστε αντιληπτοί από τους οδηγούς των οχημάτων κατά τη διέλευση στο δρόμο. Ζωγράφισαν σωστά την εικόνα, προκειμένου να βλέπουν καλά οι οδηγοί τα παιδιά που απεικονίζονται. Φόρεσαν το φωσφορούχο γιλέκο και βίωσαν την διέλευση των πεζών το βράδυ. Με το σώμα τους σχημάτισαν το γράμμα Π…όπως πεζός!

Διέλευση πεζών το βράδυ
Βιωματική προσέγγιση-Διέλευση πεζών το βράδυ
Π…όπως Πεζός

Οι μαθητές συζήτησαν για το ποδήλατο, ανέφεραν τα οφέλη του για την υγεία και το περιβάλλον και διηγήθηκαν προσωπικές τους ιστορίες με τη χρήση του. Αναγνώρισαν τα γράμματα από τα οποία αποτελείται η λέξη «ποδήλατο» και κλήθηκαν να τα εντοπίσουν σε αντίστοιχο φύλλο εργασίας Παρατήρησαν τα σήματα της τροχαίας που πρέπει να γνωρίζει ένας ποδηλάτης και αντιστοίχισαν σε φύλλο εργασίας  το περίγραμμα κάθε σήματος – πινακίδας  με το σχήμα του. Ζωγράφισαν όλα τα σημεία του σκίτσου που υπαγορεύει η αντίστοιχη οδηγία για τον «σωστό ποδηλάτη» και ανέφεραν σωστές και λανθασμένες ενέργειες κατά τη χρήση του ποδήλατου

Τα σήματα κυκλοφορίας
Ζωγραφίζω τον δικό μου πίνακα ζωγραφικής με θέμα το ποδήλατο
Πίνακας ζωγραφικής (1)
Πίνακας ζωγραφικής (2)
Πίνακας ζωγραφικής (3)
Πίνακας ζωγραφικής (4)

Συζητήσαμε στη γωνιά της παρεούλας για τη ζώνη ασφαλείας και την απαραίτητη χρήση της, δείχνοντας επίσης εικόνες με παιδιά που κάθονται στο παιδικό καθισματάκι. Δημιουργήσαμε αυτοσχέδιες «ζώνες ασφαλείας» και τα παιδιά κάθισαν σε καρέκλες που αναπαριστούν τις θέσεις του αυτοκινήτου και κλήθηκαν να επιλέξουν και να φορέσουν τις αντίστοιχες ζώνες (κόκκινες ο οδηγός/συνοδηγός και γαλάζιες για τους επιβάτες στα πίσω καθίσματα). Συζητήσαμε για τις καθημερινές διαδρομές των παιδιών με το αυτοκίνητο και τους ζητήσαμε να ζωγραφίσουν σε φύλλο εργασίας το παιδικό καθισματάκι ενός παιδιού και τη ζώνη ασφαλείας. Τέλος τα παιδιά κατασκεύασαν μία μακέτα οδικής κυκλοφορίας και αυτοκινητάκια με το μονόγραμμα των ονομάτων τους, ακολουθώντας τους κανόνες σωστής οδικής συμπεριφοράς

Φοράω τη ζώνη στο αυτοκίνητό μου
Φοράω τη ζώνη στο αυτοκίνητό μου
Οχήματα με τα μονογράμματα των παιδιών
Μακέτα οδικής κυκλοφορίας
Οδηγώ το αυτοκίνητό μου σύμφωνα με τον ΚΟΚ